Zvolit parfém jako dárek pro osobu blízkou je zajisté dobrá volba, ale člověk musí toho druhého dobře znát, aby vytušil a dobře odhadl, co se mu bude líbit. Ono také na každém těle se vůně může rozvinout trochu jinak. Proto i když muž zkouší parfém pro partnerku na vlastní kůži, neznamená to, že tak bude partnerka skutečně vonět.
Nejhorší, co jsem asi doposud udělala, bylo koupit parfém bez předchozího vyzkoušení po internetu. Manžela mám za ty roky už tak nějak v nose a dokážu dobře odhadnout, co se mu bude líbit. Stejně jako on u mě. Ani jeden se nedržíme roky stejné značky. Někdy ji koupíme po vypotřebování znovu, někdy experimentujeme s nějakou novou. Při té široké škále vůní, která na trhu je, by bylo skoro škoda, držet se celý život jen jedné nebo dvou. A já se jednou rozhodla koupit k vánocům parfém přes internetovou parfumerii, která měla zrovna výrazné slevy. Řídila jsem se přitom ne mým čuchem, nýbrž hodnocením podle žebříčku popularity, prodeje a oblíbenosti na různých stránkách. Vyšla mi z toho jedna nejmenovaná, poměrně drahá a známá značka, popis vůně zněl dobře, tak jsem zariskovala a koupila. Nevyplatilo se to. Je to již několik let a parfém má manžel stále v šupleti, je skoro celý. Třeba říci, že ani mě nijak extra nevoněl.
Když přijdu do parfumerie, ani po letech zkušeností s nákupy nevím, o jakou vůni vlastně požádat. Zda zemitou, kořeněnou, ovocnou, bla, bla, bla. S vůněmi to mám jako s barvami oblečení. Vybírám si je podle nálady a mohou se od sebe značně lišit. Vždycky mám na výběr na poličce v koupelně mezi vícero parfémy. Upřednostňuji zlatý střed. Ani moc levné, ani moc drahé. Jejich vůně by měla na oblečení nebo kůži vydržet celý den. Nic těžkého, co by okolí uvádělo do mdlob. Asi to znáte, když to s parfémem někdo přežene nebo se jím snaží přebít nějaký jiný pach, nevede to k ničemu dobrému.