Na otázku, zda je airbag v autě bezpečný nebo nebezpečný nezná odpověď snad vůbec nikdo. Určitě má své výhody, ale bohužel také nevýhody. Odborníci tvrdí, že je spolehlivý ochránce našich životů, ale pouze v případě, když jsme připoutaní bezpečnostními pásy.
Nejzajímavější na tom ale je, že tato vychytávka vznikla proto, že se Američané nechtěli ve svém voze poutat. Ospravedlňovali to tím, že je prý pásy škrtí přes jejich břicho.
Vynález samotného airbagu si nechal patentovat John Hedrick a to již před 65 lety. První auto si ale na vylepšení za pomoci airbagu muselo počkat dalších 20 let. Což znamená, že až do roku 1972 nemělo žádné auto tuto technickou vychytávku. Zajímavé je, že zákazníci o takto vylepšená auta zprvu zájem vůbec neměli. Až v pozdější době přišli na jeho výhody.
Problém je ale v kombinaci s bezpečnostními pásy. Pokud totiž nejste připoutaní, vystřelený airbag vás může těžce zranit či dokonce zabít.
Novější typy aut mají pro zapomětlivé řidiče vylepšení. Při nepřipoutání začne v autě blikat červená kontrolka a pípat hlasové čidlo. Někteří řidiči se snaží airbag obelstít tím, že sponu u pásu zacvaknou naprázdno. Řídící kontrolka pak počítá s tím, že cestujícího pás při nárazu zbrzdí. Místo toho ale při nárazu tělo vystartuje prudce kupředu a následky bývají velmi brutální.
I samotní záchranáři chrání před skrytým nebezpečím. Po havárii se totiž může člověku zdát, že jej airbag zachránil a on jen dostal ránu pěstí, takže ho na druhý den bude bolet maximálně jedna naražená část těla. Může to být ale velký omyl.
Při nárazu airbagu a následným škubnutím pásů se mohou utrhnout vnitřní orgány a následkem toho pak dojde k vnitřnímu krvácení z velkých cév. Člověk v tu chvíli nic necítí, protože na něj ještě působí adrenalin. Jakmile ale odezní, člověk se skácí na zem mrtvý.